בדיקות מהימנות עובדים

להכיר באמת את המועמד לתפקיד ו/או את העובד שלך

בדיקת מהימנות ואישיות נועדה למדוד ולנתח היבטים חשובים של אמינות, מיומנויות ניהול, תכונות אישיות ויציבות רגשית, המסייעים בין היתר בקביעה אם מועמד לעבודה יהיה נכס לארגון או שמא הוא בעל פוטנציאל לנזק לחברה.

מתי עלול להיגרם נזק משמעותי לחברה על ידי עובד שאינו מתאים מסיבה אחת או יותר?

  • אין בידיו הכישורים לתפקיד כפי שטען בראיון העבודה
  • בעל דפוס התנהגות ורקע בעייתיים כגון: גניבת מידע ו/או רכוש וכספים, פרודוקטיביות נמוכה בעבודה, אלימות, שימוש בסמים, הטרדה מינית, רקע בקבלת שוחד ועוד
  • "מרגל" שנשלח לעבוד בחברה על ידי גורם עסקי מתחרה
  • נציג לגיטימי ללא עבר פלילי ובעל רקע תעסוקתי מתאים, שנשלח על ידי גורמים עברייניים לצורך השפעה או השתלטות על החברה
  • מועמד עם חובות גדולים
  • מועמד בעל זהות בדויה

כאשר עובד מצליח להיכנס לעבודה בחברה למרות שהוא אינו מתאים מהסיבות הנ"ל, הוא עלול לגרום לנזק עצום בטווח הקצר ואף בטווח הארוך, לפעמים עד כדי סגירת החברה. במקרים מסוימים מדובר בגניבת סחורה, פטנט או מידע קריטי לצורך רווח כספי עבור העבריין התעסוקתי ובמקרים אחרים מדובר בהעברת מידע למתחרים או בשימוש במידע פנימי לצורך פגיעה במוניטין החברה לשם נקמת עובד ממורמר או לשם פגיעה אשר גורם מתחרה יוכל להרוויח ממנה.

ישנם מקרים שבהם הפשע התעסוקתי מתגלה בדיעבד ואז מנסים בקושי רב להתמודד עם מזעור נזקים, ניהול משבר שנוצר ופיצוח השתלשלות העניינים שקדמה לפשע לרבות ניסיון לאיסוף ראיות. ואולם, ישנם מקרים גרועים יותר שבהם הנהלת החברה לא מודעת לביצוע הפשע התעסוקתי ולכן אין בידה הכלים להבנת הסיבות האמתיות לירידה בהכנסות החברה ולאי הצלחה לעמוד ביעדים.

מה הפתרון שלנו?

מניעת חדירה של עבריינים תעסוקתיים לחברה עוד בשלב ההתחלתי של הגיוס וכן מניעה ואיתור עבריינים תעסוקתיים שהפכו לכאלו במהלך עבודתם בחברה.

בדיקות מהימנות ואישיות לפני תעסוקה

במרבית המקרים, עדיין עושים שימוש לצורך בדיקות מהימנות ואישיות טרום התעסוקה, בבחינות ותצפיות באמצעות גורם אנושי שאינו אובייקטיבי, אינו מדויק ואף מסורבל ויקר. מה גם שהנבדק יודע מה מצפים ממנו לענות, ועל כן התשובות ניתנות לתמרון ללא אפשרות לדעת היכן הנבדק משקר או מגזים. בחלק מהמקרים נעשה שימוש בבדיקות פוליגרף שהן יקרות, תלויות באופן משמעותי במקצועיות הגורם האנושי אשר מבצע אותן ואף עלולות להיתקל בהתנגדות הנבדק.

מתודולוגיה ייחודית

באמגון פיתחנו מתודולוגיה יעילה ומוכחת, תוך דיוק אופטימלי המבוסס על מדידות פסיכו-פיזיולוגיות, שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים ובמידת הצורך גם שימוש בכלים מעולם המודיעין, החקירות והסייבר. כל זאת תוך מתן זמינות מידית, קלות שימוש, תג מחיר הוגן וכן התאמה לפריסה בהיקף המוני.

במתודולוגיה זו נעשה בין השאר שימוש בטכנולוגיות ייחודיות ביומטריות עם רמת מהימנות גבוהה ביותר, שנעשה בהן שימוש מוצלח בין היתר בארגוני ביון וארגונים פיננסיים מובילים ברחבי העולם. לכל חברה ו/או ארגון, מותאם מבדק מוגדר עבור הצורך הרלוונטי לרבות בנייה והתאמה של בדיקה מלאה מאפס.

התאמה

ההתאמה מתבצעת בהתאם לסוג הבדיקה הנדרשת, כגון בדיקות מהימנות, אישיות, סיכונים, מיומנויות ניהול ועוד.

אנו מבצעים בבדיקות התאמה לפי נושאים רלוונטיים על פי סוג של עבודה, כגון:  סודיות, גניבה, הונאה, שימוש בסמים, צריכת אלכוהול, עבודת צוות, נאמנות לחברה, הימורים ועוד. זאת בהתאם לתפקיד הנבדק, כגון מחסנאים, נהגים, מאבטחים ושומרים, אנשי IT בחברות, עובדי ניקיון, מכירות וקופאיות, עובדי בתי מלון, עובדים בתחום הכספים, עובדים בתחום הביטוח, עובדים בתחום הפיננסים (בתי השקעות, בנקים וכו'), חברות סטרטאפ, חברות בתחום הסייבר ואבטחת המידע, בעלי תפקידים החשופים למידע רגיש ועוד.

שפות שונות, פשטות ודיוק

המבדק ניתן לביצוע בכל שפה, בהתאם לדרישות החברה. מדובר בפלטפורמה פשוטה לתפעול על ידי הנבדק, שאינה מחייבת שליטה במחשב או כתיבה/הקלדת תשובות, אלא מענה לשאלות בדיבור. בסיום מבדק קצר, מופק דו"ח ממצאים ברמת דיוק גבוהה ביותר, לגורם הרלוונטי בחברה. דו"ח הממצאים מוצג באמצעות גרפים ובאופן פשוט וברור, לצורך קבלת החלטה מהירה ומדויקת.

אימות והעמקה

בהתאם לממצאי מבדק טרום תעסוקתי של מועמד לגיוס לחברה, אנו מעמידים לרשות הלקוחות כלים ייחודיים לצורך אימות והעמקת מידע ממוקד רלוונטי, כגון:

  • תשאול ממוקד של הנבדק, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים ייחודיים לאיתור שקר בדבריו
  • גרפולוג משפטי
  • חקירת רשת (WEBINT) במאגרי מידע פתוחים לרבות ברשתות חברתיות
  • תשאול עמיתים לעבודה לשעבר ו/או חברים, תוך שימוש בסיפור כיסוי מתאים

באופן זה ניתן לקבל מידע אותנטי ולא מתומרן, לעומת מידע שעלול להתקבל על ידי "ממליצים" שהמועמד בחר, או מנהלים שבשל דאגה לאינטרסים האישיים שלהם או של החברה שבה הם עובדים, יעדיפו לא לומר את האמת בנוגע למועמד שעליו נשאלים.

בדיקות תקופתיות

בדיקות אלו מבצעים במקרים של התמודדות/מעבר של עובד לתפקיד חדש (בעל אופי שונה או בעל רגישות גבוהה יותר) ו/או במקרים של חשד לפשע תעסוקתי על ידי אחד העובדים.

במקרים של בדיקות תקופתיות סטנדרטיות אשר מבוצעות לעובדים קיימים בחברה, אנו עושים שימוש בכלים זהים לאלו שבבדיקות מהימנות ואישיות לפני תעסוקה.

ואולם, במידה ומתגלה חשד לפשע תעסוקתי על ידי גורם בחברה, אנו מעמידים לרשות לקוחותינו כלים אפקטיביים לצורך אימות, העמקת מידע ממוקד רלוונטי או השגת ראיות, כגון:

  • חקירות לאיסוף מידע ספציפי לצורך אימות או להשגת ראייה
  • בדיקות פורנזיות בתחום המחשבים, סלולר וסייבר
  • מעקבים
  • מעבדה פורנזית
  • התאמה והתקנה של ציוד צילום גלוי או נסתר
  • גילוי האזנות סתר
  • סימון נסתר של רכוש וציוד
  • שימוש בטכנולוגיות ייחודיות לאנליטיקה ווירטואליזציה של מידע (כתוב, אודיו, וידאו)